יום שני, 31 במרץ 2014

לחזות את העתיד....

מתי הייתם ממש מרוצים מהגוף שלכם? מתי הייתה התקופה שהיום נראית לכם הכי טובה באספקט הזה? בשבילי, זה היה אי שם בתחילת שנות העשרים (שלי, לא של המאה הקודמת...). זה לא שאז לא היו לי טענות. בטח שהיו, אבל עכשיו, לו יכולתי להעביר לעצמי של אז מסר, הייתי אומרת לי: תרגיעי, את ממש ממש יכולה להיות מרוצה.

העניין הוא שמבט על תמונות שלי מהעבר, הוא הרבה יותר סלחני ממה שהוא היה אז. כן, גם כשאני מסתכלת על תמונות שלי כשהייתי בהריון ונראיתי כמו לוייתן שנסחף אל החוף. היום, זה נראה לי דווקא נחמד.


מה משנה את הפרספקטיבה? היכולת שלי לאהוב אותי ממרחק השנים? קשה להגיד. אבל אם זה קיים בתוכי, היכולת להיות קצת פחות ביקורתית ויותר אוהבת לעצמי, למה לא להשתמש בזה כאן ועכשיו? זה לא פשוט, לי בכל אופן. זה יכול להחזיק שעות, אולי ימים ואז יחזור הקול הפנימי השלילי, עד שאסלק אותו שוב. למה זה קורה לנו?
אולי אלה דברים שאמרו לנו בילדות? אולי זו הנטייה שלנו להשוות את עצמנו לאחרים ובמקום לצמוח מההשוואה, להתייאש בגללה?

חשבתי שלהאמין בעצמי זה שריר, שצריך לעבוד עליו וברגע שמצליחים, זהו, הכל מסתדר. למדתי שזה לא בדיוק ככה. למדתי שאנשים רבים שנמצאים במקומות שהייתי שמחה להגיע אליהם, מרצים, סופרים, אנשים שלמדו וחקרו ועשו הרבה בחיים שלהם, עדיין מרגישים כך. אולי זה הטבע האנושי, אולי זה הכח המניע.

כל יעד או רצון לעשות משהו, מלא בפחדים, בחששות ובספקות. הגדולה שלנו היא להמשיך ולהתקדם בכל זאת. כל יום צעד קטן. מה היעד שלך? לשנות סגנון חיים? לשנות מקום עבודה? למצוא זוגיות או לשפר אותה? לרוץ מרתון או לכתוב ספר? אם בכל יום, למרות כל הפחדים, יהיה שם צעד קטן שייקח אותך קדימה... ההשפעה של הצעד הזה משמעותית!
הבלוג הזה הוא מצעדיי הקטנים, כל יום שיש לי רעיון, כל יום שאני יושבת לכתוב, לבשל, לצלם, הוא צעד קדימה למקום שהייתי רוצה לגיע אליו ובתוך כך הוא המקום שבו אני רוצה להיות היום, עכשיו.

מה המטרה שלך? איפה היית רוצה להיות מחר? בשבוע הבא? בחודש הבא? בשנה הבאה? עוד חמש שנים? עוד עשר שנים?

תירגול קטן: לעצום עיניים (רגע, אחרי שתקראו את השורה הבאה) ולחשוב על עצמך עוד שנה, או חמש או עשר. מה יהיה גילך אז? בני כמה יהיו הילדים שלך? מה היית מייחל/ת להם ולעצמך במועדים הללו?

אפשר לפתוח את העיניים ולנשום עמוק. 
איך היה?
ואם אגיד לכם שאתם יכולים לחזות את העתיד? 

תחשבו על זה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה