יום ראשון, 9 במרץ 2014

ירוק מס' 4 - מרק לימים גשומים

יש ימים שאין זמן וכח וחשק לבשל ויש ימים שבישול הוא כמו מדיטציה. כשאני ממהרת אני משתמשת במעבד מזון, כשאני במצב רוח מדיטטיבי, אני חותכת וקוצצת בסכין. זה מרגיע אותי הפעולה הזו שחוזרת על עצמה. כל ירק יענה על הצורך וישנה צורתו לקוביות בגדלים שונים.

קיצוץ מהביקור בישראל
הקיצוץ האחרון מאתמול הוליד עוד מתכון שמשתמש בקייל. חשבתי הרבה על להכין מרק עם קייל, היה לי ברור שזה נעים בפה, חורפי וביתי. נזכרתי במרק הכרוב השחור עם שעועית שאכלתי בימי ההיי טק שלי בג'ויה רמת החייל, חשבתי על השוקרוט הצרפתי עם הכרוב הכבוש ותפוחי האדמה ומרק פולני שמתבסס על כרוב כבוש ותפוחי אדמה גם הוא והתחלתי לקצוץ.

1 בצל לקוביות
3 גזרים לקוביות
1 גבעול סלרי לפרוסות
1 תפוח אדמה לקוביות
1 תפוח אדמה חתכתי רק ל2 חצאים
חצי שורש סלרי (או שורש סלרי קטן) רק לקלף
2 עגבניות לקוביות
צרור קייל קצוץ - הוצאתי את החלק הקשה של הגבעולים
שטפתי גם חצי צרור פטרוזיליה (להשאיר את הגבעולים לקשור אותם יחד שיהיה קל להוציא אותם מהמרק בסוף)

הכנתי 2 עלי דפנה קטנים (אפשר אחד גדול) וכף אורגנו לחכות לתורם.

והתחלתי לבשל
שמן זית בסיר חם קיבל בשמחה את הבצל,  הגזר והסלרי עד שהבצל נעשה שקוף ואז הוספתי את העגבניות לערבוב קצר, את קוביות תפוחי האדמה, מים (שני ליטר בערך) ואת חצאי תפוחי האדמה ושורש הסלרי. הוספתי חצי כף מלח, את עלי הדפנה והאורגנו ונתתי לכל העסק לרתוח ולהתבשל 10 דקות יחד ואז הוספתי את ערימת הקייל:


וגם את  צרור הפטרוזיליה.
אחרי 40 דקות, הוצאתי את הפטרוזיליה, העברתי את 2 חצאי תפוחי האדמה והסלרי עם מעט מהמרק לבלנדר (שלא יכנס לשם עלה דפנה בטעות, זה יהיה אסון ברמה בינלאומית לפחות), טחנתי והחזרתי למרק, התאמתי את רמת המליחות ונהניתי מאד.

מתאים לגשם

  • בתיאבון!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה