יום שלישי, 18 במרץ 2014

מיץ הוא שייק למתחילים

ככל שהלימודים בביה"ס לתזונה אינגרטיבית מתקדמים, אפשר לראות כמה קווים ברורים שחוזרים על עצמם בהרבה דיאטות. אחד מאלה מתייחס לכמות הירקות שצריך לאכול כל יום. חוק האצבע הרווח הוא ש2/3 מהצלחת שלנו צריכה להכיל בכל ארוחה ירקות. אם מסתכלים על זה בכמות יומית, יש המתייחסים לכמות של 1 ק"ג ירקות לפחות וזה עוד בלי לדבר על פירות. לגבי הפירות עוד לא הצלחתי למצוא אחידות. מה שבטוח הוא שכולם אומרים שזה בריא מאד. מדברים הרבה על פירות יער (אורגניים בלבד כי הם סופגים הכי הרבה רעלנים), יש הממליצים על יותר ואחרים ממליצים על מתינות כעיקרון מנחה.
ואגב, כשמתייחסים לירקות' הכוונה היא תמיד לירקות צבעוניים כמה שיותר (כלומר, פחות תפוחי אדמה).

ההמלצה הזו בצירוף ההמלצה לאכול הרבה עלים ירוקים, קצת מאתגרת, בהתחשב בכמות שעלים שיש בק"ג ירקות (כמעט כמו הבדיחידה על קילו נוצות וקילו ברזל)..

אם ככה, ובעיקר אנשים שאוכלים raw food, על מנת להכניס לגוף מספיק קלוריות וחומרים מזינים, טחינת ירקות ופירות לשייק או למיץ היא דרך טובה ויעילה.

בשבילי זה חוסך פשוט בזמן הכנת ארוחת הבוקר שלי. ולמה מיץ הוא שייק למתחילים, כי כמתחילה, שייק סלק, תפוח וג'ינגר נשמע לי הרבה פחות סקסי ממיץ... זה הכל, בעייה שלי.


ומיץ ירוק זו בכלל חגיגה, 5-6 עליי קייל או 2 כוסות עליי תרד למשל, מלפפון, תפוז ותפוח, זו חתיכת ארוחת בוקר או ארוחת ביניים אחר הצהריים.

כל שילוב שנשמע לכם טעים ונעים, הולך.  וכן, זה גם נחשב מתכון ירוק ;-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה