יום חמישי, 27 במרץ 2014

נוטלה? באמת??

אם ראיתם את הפרסומת ההיא, בטח גיחכתם והמשכתם הלאה. אבל לאאאא באמריקה, ממש לא!
הפרסומת הראתה אמא אמריקאית ממוצעת, מכינה לילדיה פרוסה עם נוטלה לארוחת הבוקר כשברקע הקריין מהלל ומשבח את היתרונות הבריאותיים של נוטלה. הקריין ממשיך ומוסיף שאין כמו לתת לילדינו ארוחת בריאות של נוטלה לארוחת הבוקר. כן... ממש כך, בחיי. הפרסומת עלתה לאוויר ועוד הספקתי לראות אותה כמה פעמים בטלוויזיה, עד שנעלמה. מסתבר, שקבוצת אמהות תבעה את האחראים לפרסומת ו... זכתה. הן זכו ב-3 ומשהו מיליון (!) דולר והפרסומת ירדה משידור. כבוד!
כאילו, סבבה נוטלה והכל מדי פעם אבל בבקשה, אל תשקרו לנו בפנים ואל תגידו לנו לתת את זה לילדים שלנו כל בוקר כמוצר בריאות. עד כאן.

ועכשיו שני דברים, הראשון, מה בעצם יש (או אין) בנוטלה. והשני, אפשר להכין נוטלה בריאה יותר בבית. לא כל יום, זה לא מאבות המזון, אבל ממש כיף להכין גם דברים כאלה לפעמים וזה אפילו אחלה רעיון למתנה למישהו אהוב.


אז מה כתוב על התווית של נוטלה?


המצרכים מסודרים לפי הכמות שלהם במוצר, אז מה יש הכי הרבה? סוכר כמובן, אחר כך... שמן ורק אז מגיעים האגוזים והקקאו, קצת משונה ולמה בעצם צריך להוסיף שמן חוץ מהשמן הטבעי של האגוזים. את השאר תקראו בעצמכם ותראו אם אתם מכירים את שאר המצרכים ואם יש לכם אותם במטבח. לא? נו טוב, אז בואו נכין ממה שכן יש לנו בבית.

מצאתי מתכון ברשת ורק שיניתי במעט. זה היה הרבה יותר קל ממה שציפיתי, החשש הכי גדול שלי היה מקליית האגוזים, אבל מסתבר שהתנור יודע לעשות את זה בעצמו והקליפות לא ממש עקשניות אז הסתדרנו.

המצרכים:

2 כוסות אגוזי לוז (240 גרם)
כפית וחצי תמצית וניל
1/4 כוס קקאו (לא ממותק)
1/4 כוס ממתיק (אגבה ממקור אמין או מייפל, או סוכר)
1/4 כפית ועוד 1/8 כפית מלח (בחיי, ככה היא כתבה וככה עשיתי)
1/2 כוס חלב (השתמשתי בחלב שקדים)
אופצייה: 2 כפות שמן כדי שהממרח יהיה חלק יותר - לא הוספתי, לבחירתכם.

תוך כדי תהליך הסרת הקליפות
לחמם תנור ל 200 מעלות (400 פרנהייט), לקלות את האגוזים בתבנית רחבה מספיק כדי שיהיו בשכבה אחת ל 6-8 דקות. לעשות מסז' לאגוזים עם מגבת נייר, הקליפות ישתחררו מהאגוזים (אם נשארות כמה, זה לא נורא).

להעביר את האגוזים למעבד מזון ולטחון להם את צורה, שיהפכו לחמאת אגוזים ממש. להוסיף את שאר החומרים, לטחון עד שזה יראה כמו ממרח לפי העדפתכם האישית. ו... אני מניחה שתדעו מה לעשות בשלב הזה.

בהצלחה!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה