יום רביעי, 12 במרץ 2014

אז איך הולך לכם עם הירוקים בינתיים?

המסקנה היא שאפשר לדחוף עלים ירוקים לכל מקום וזה אפילו לא מאד מסובך. מה שצריך זה שפשוט יהיו עלים במקרר וקצת מצפון.
למה מצפון? כי כבר קניתי אותם ואם אני לא אעשה איתם משהו הם יילכו לפח וחבל, מלא ילדים רעבים בהודו...
המעגל נסגר בכך שאם נאכל יותר עלים ירוקים ופחות פרות ,למשל, באמת יש סיכוי שיהיו פחות ילדים רעבים בהודו, או בכל מקום. 
הסיבה הזו, היא הסיבה שהכי עושה לי את זה. יותר מבריאות, יותר מרחמי על החיות, יותר מהכל. המחשבה שבגלל כמות החיות שאנחנו אוכלים, ששותות המון מים ואוכלות המון יבולים (שיכלו להאכיל מדינה שלמה של ילדים מוכי רעב), ילדים לא אוכלים בקצה השני של העולם, לא נותנת לי מנוח. זו המחשבה ששינתה לי את החשיבה לגבי מוצרים מן החי. היתרון הבריאותי היה הבעיטה הנוספת בתחת, שהייתי צריכה, כדי להבין שממש כדאי לי לשנות גישה. 

הקווים הבריאותיים המנחים שהתחלתי איתם ומצאתי אותם קלים להתמדה, הם:

1. מים, לפחות ליטר וחצי לשתות עד הצהריים. אחר כך כשאני עם הילדות, פשוט אין סיכוי לספור כוסות, או ליטרים או כל דבר בעצם. אני יודעת שאם אשתה ליטר וחצי עד הצהריים, השאר ישלים את עצמו עד הערב.  

2. עלים ירוקים כל יום. בגלל שהקייל הוא הלהיט הנוכחי, אני ממשיכה לאכול ממנו כל יום, בסנדוויץ, בסלט, במרק, במיץ ובכל מה שיוצא לי להכין לפי מידת האנרגיה שיש לי באותו יום כדי להכין ממנו משהו. קונה בסוף השבוע 3 צרורות של קייל והנה מחר יום חמישי והקייל יספיק עוד למחר ונגמר. באותה מידה אפשר לקנות, תרד, ארוגולה, מנגולד וכל מה שבא ולגוון.

היום, טבולה קייל, על טחינה. אם זה לא בריאות, מה כן?

כוס וחצי קוסקוס - להכין לפי ההוראות על הקופסא.

לקצוץ דק חצי צרור קייל (לקרוע עם הידיים את העלים מצידי הגבעול, לשטוף ולקצוץ עם סכין)
מיץ מלימון שלם - לסחוט על הקייל הקצוץ ולעסות קצת יחד
לחתוך חופן עגבניות שרי לחצאים
2 בצלים ירוקים לקצוץ
חופן זיתים שחורים (1/3 כוס) מגולעים, לחתוך לחצאים
מלפפון אחד לקצוץ לקוביות 


לערבב את הירקות עם הקוסקוס, להוסיף עוד מיץ לימון (הוספתי עוד חצי לימון), שמן זית (כף או שתיים), מלח ופלפל. 

להכין טחינה טובה, מכמויות שוות של טחינה גולמית ומים, מיץ לימון (אני אוהבת הרבה, נגד לימון שלם על כוס טחינה וכוס מים) מלח, שן שום (לא חובה) והפעם הוספתי גם רבע כפית כמון.

להגיש ביחד, מרגישים בריאות בכל ביס. 
וכמו שאומרים, הצעת הגשה:


בתיאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה