יום שלישי, 21 בינואר 2014

וידוי - הסוד האפל של הפעילות הגופנית שלי (או העדרה?)

וידוי!
לפני הכל רקע. חברים ספורטיביים שלי, אתם מכירים אותי כבר שנים! הסתרתי מחלקכם סוד קטן ומרושע ;)
כמו שאתם יודעים אני נשואה לאדם דיי ספורטיבי. הוא רץ גם כשהוא סובל מזה. הוא מת על כדורסל אפילו שאין לו הרבה הזדמנויות לשחק פה בניו יורק. והכי הכי הוא אוהב להרביץ (תפסיקו לצחוק ומיד!) הוא כל כך אוהב את זה, שהוא מתאמן מלאאאא במכון בברונקס. כן! ממש בברונקס! לא בשכונה היהודית הלבנבנה שלנו, אלא בברונקס, אצל המאמן טיטו. הוא מתאמן עם אנשים שאומרים kraaaav magaaaa במבטא אמריקאי כבד.

כשהוא לא מצליח להתאמן יומיים מתחיל לקפוץ לו העפעף, אחרי יום נוסף, הרגל מתחילה לרעוד ויותר מזה אני לא יודעת, כי אני בעצמי זורקת אותו מהבית לפני שמשהו יתפוצץ ולמען הסדר העולמי.

שנים האמנתי שאני פה כדי לאזן את העולם. אם אני אעשה ספורט, מי יאזן את אלון? בטח נישאב לתוך חור שחור או שהעולם יסתובב מהר מדי.... לא?
אבל..
הבנתי..
ז\ה לא שאני בטטה לגמרי, אני בן אדם פעיל יחסית, כשלא עבדתי הלכתי לחדר כושר ועכשיו אני הולכת ברגל לרכבת ולא לוקחת שאטל גם ב 14- מעלות  ו....זהו בערך.
אז אין ברירה... אני מבקשת פה, אני פונה ללב שלכם, הרחום, העדין (את מי איבדתי?). אני יודעת את השמות שלכם ואיפה אתם גרים...  אז כל מי שיש לו עצה טובה. יש פה למטה מקום לתגובות וזה הזמן שלכם לייעץ. 

מה הייתם מייעצים למי שמשתעמם מאד מהר? איך מתמכרים לספורט? מה הייתם עושים אם לא היה לכם חדר כושר בעבודה והייתם צריכים לארגן ילדות לביהס, לנסוע ולחזור מעבודה, לשבת איתן על השיעורים ובכלל כל החיים האלה שמפריעים בדרך. 

מבטיחה לנסות על עצמי את העצות ולעדכן מה עובד בשבילי.  

ובינתיים אני אחכה: 


ובצד השני של הברונקס:

והעולם בינתיים מאוזן :-)

14 תגובות:

  1. נירית היקרה, קודם כל, כל הכבוד על היוזמה! זו ההתחלה. לגבי עצות, יש הרבה דברים כלליים כמו:
    1. להרשם לחוג, תלוי בסגנון שלך ־ פילאטיס, ספינינג, קיקבוקס או.. קרב מגע ;) אם לבנות יש חוג אז למצוא משהו באותו האזור שמקביל בזמנים (אם זה לוקח קצת יותר זמן אז שאלון יאסוף אותן, שיתחיל לעשות משהו ;)
    2. אפליקיציה למוטיבציה (כמו תכנית ריצה couch to five )
    3. מאמן/ת אישית. מניסיון ההתחייבות לפגיש מניבה תוצאות. הייתי בשמחה עוזרת מקרוב, מפריד ביננו האוקייאנוס.
    ואם את צריכה עזרה באיך להשתמש בכלים האלה ולדרכים יותר ספציפיות וקביעת מטרה, דברי איתי במייל, בפייס או סקייפ/טלפון.
    בהצלחה :) www.facebook.com/IfatPT

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יפעת, כנראה שצריך להביא אותך לפה :-), את באה?
      מאמן/ת זה בהחלט פריבילגיה מדהימה והייתי ממליצה על זה בחום לכל מי שיכול. יש לי שאלת המשך - נגיד שעושים חוג פעם או פעמיים בשבוע, זה משמעותי לגוף?

      מחק
  2. תשובות
    1. ברור :-) אבל קצת בא לי על הזרועות של מישל אובמה...

      מחק
  3. צריך לשאוף לחלוקה שווה בגידול הבנות והגשמה עצמית אחרת השחיקה תיהיה מהירה.
    אפשר גם לנסות לרוץ ביחד, אני מכיר מישהי שמעולם לא עסקה בפעילות והיתה בעודף משקל והיום היא רזה ורצה בקלות 10 ק"מ, וכן היא התמכרה לספורט ולמראה הרזה והחתיכי.
    תמונה יפה אגב.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה גיא! וואו, אני מודה שיש לי קנאה מסויימת ברצים, זה נראה כמו משהו שכשמתרגלים אליו, הופך להנאה.

      מחק
  4. יקירתי, נתחיל מזה שהתמונה מהממת!!!
    ולגבי הספורט: מבחינת הפן הבריאותי היתרונות ברורים. פעילות גופנית מתונה תורמת לכל מדד בריאותי שניתן לחשוב עליו. במחקרים שונים הראו שעדיף להיות מעט שמנמן בכושר טוב מאשר רזה ולא פעיל גופנית, כך שזה אפילו לא עניין של משקל.
    השאלה היא מה עושה לך את זה.
    כמי שמכירה היטב את ניסיונותיי הכושלים בעבר לרוץ יותר מ-50 מטר בלי להתמוטט, את מבינה שבאמת כל אחד יכול.
    היתרון בריצה הוא שזה זול, אפשר לרוץ בכל מקום, בכל שעה, לבד או ביחד, עם מוזיקה ברקע או לא. אתמול שמעתי על מישהי שרצה עם מופעי סטנד-אפ באזניות...
    וזה באמת ממכר אבל לא מיד.
    אז איך מתחילים?
    לאט. בהדרגה. במתינות. תוך הקשבה לגוף.
    יש שפע אפליקציות לליווי התהליך אבל אפשר גם לבד.
    להתחיל בשילוב קטעי ריצה קצרים בהליכה.
    להתחיל לרוץ רק בירידות )אצלי זה מה שעבד...)
    לנסות למצוא מקום שנעים לרוץ בו
    ולקחת את זה משם
    בהצלחה מותק!!

    השבמחק
    תשובות
    1. רונצ׳!!! לרוץ בירידות זה פשוט גאוני. אני בהחלט אנסה את זה (ואחזור בעלייה בהליכה). אני רק אחכה שהטמפרטורה תעלה מעל האפס כי נראה לי שאחליק את כל הדרך למטה אם אנסה את זה מחר בבוקר :) אבל זו בהחלט עצה ממש שווה שאני מתכוונת לממש!

      מחק
  5. את כותבת מקסים! :-)
    מאיה

    השבמחק
  6. תודה רבה רבה :-) ואם האדמה רעדה אתמול זה בגלל שהלכתי עם אלון לחדר כושר (ולדעתי נקעתי כליה...)

    השבמחק
  7. אז את במיטה עם כליה חבושה...נשמע טוב..חחחחח.
    ברצינות לרגע - לוקח זמן למצוא את התחום שיהיה לך נעים להתמיד בו למרות הכאב (מה לעשות, ספורט תמיד כרוך בסיבולת וסבל). אני ניסיתי שחיה (שיעמם אותי רצח ופרשתי אחרי שנה וחצי), ריצה ( עד היום כבר 10 שנים) ובשנים באחרונות הוספתי יוגה (לנשמה וקונטרה לריצה) ושעורי עיצוב בסטודיו סי (שעשו פלאים בגופי, וזה כיף להתעצב בלי להזיע). תחפשי ותמצאי. ענין של זמן והתמדה בחיפוש.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני באמת מנסה להבין אם גם אחרי 10 שנות ריצה, זה עדיין קשה לאורך המסלול? אני אשמח לדעת, כי גם הידיעה שכן תעזור, בעיקר לדעת למה לצפות יעזור. תודה! ואני לא שוכבת במיטה אני יותר מדדה לעבודה וחזרה וברחבי הבית. עכשיו תפוסים לי עוד הרבה שרירים אחרים שהצטרפו לחגיגה ;) אבל אני מודה שזה מרגיש כמו כאב טוב ולא משהו שהשתבש חס וחלילה.

      מחק
  8. הריצה לא קלה אף פעם ואני לא מצליחה לרוץ מעל 8 ק"מ למרות שעברו 10 שנים. המפרקים שלי נפגעים מעבר למרחק הזה. אני סובלת פחות כמובן כי הגוף רגיל, מצד שני יש את מומנט הגיל. בואי נאמר שהיום אני רצה יותר מהר מבעבר למרות הגיל - ובשבילי זה ההישג. אני יוצאת לריצות עם צעירים ממני שלא עומדים בקצב לפעמים. הריצה דורשת גם תחזוקה מבחינת הגוף, אצלי לפחות. אני לא מאלו שרצים אם כואב, להיפך - כשצריך אני נחה או מטפלת דרך כל מיני אלטרנטיביים למיניהם. אני מכירה כאלה שרצים בכל מחיר ומגיעים לפציעות קשות ואני מכירה כאלה שרצים מרתון ולא נפצעים אף פעם - את לומדת להכיר את הגוף שלך ועושה את ההחלטות שנכונות לך. בכל מקרה דבר נפלא בריצה זה השקט המנטלי שהיא מעניקה ובנוסף - חיטוב רגליים ושריפת שומנים מופלאה. חיבוק :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! זה באמת היה חשוב לי להבין, זה מאד מעודד ונותן לי להרגיש נורמלית. מבחוץ זה נראה תמיד כ"כ קל לאחרים. חיבוק גדול חזרה :-)

      מחק