יום שישי, 17 בינואר 2014

שלום כיתה א'

היום הראשון ללימודים. אני מתרגשת יותר מילדה שהולכת לכיתה א׳. אני לא מפחדת מהלא נודע, אני מצפה לו. האפליקציה של הקורס נפתחת וממנה מציצות הרצאות, צצים רעיונות וגם תרגילים. בפעם הראשונה בחיי, כמות החומר והמשימות לא מלחיצים אותי, לא מפחידים אותי. הכל נראה לי מעניין, מרתק, אפשרי. אני מרגישה כמו ילד קטן שרוצה לרוץ מהר יותר ממה שהרגליים שלו מסוגלות. 
הנקודה הראשונה שמהדהדת ראשי אחרי יום של האזנה וקריאה היא walk the talk. תתחילי לחיות את מה שאת מתכוונת לדעת ולהעביר הלאה. הנקודה השחורה שלי היא הפעילות הגופנית, אבל את הווידוי הזה אני אשמור לפוסט הבא.
לגבי  אוכל, המודעות הולכת וגוברת בעיקר לגבי אוכל קנוי וכל מה שיש בו, קוראת את התוית גם על מוצרי בריאות ו...מתבאסת וזה עוד בכלל בלי לדעת כמויות. נכון כתוב מלח או סוכר, אבל כמה? ואם אני אכין בבית, אני אדע בדיוק כמה וכאן מתחילה המודעות.
אז אני אני מכינה בבית קרקרים ממתכון שחברה של אחותי שלחה לה והיא שלחה לי (ככה מגיעים הדברים הכי טובים) ושפורסם במאקו על ידי ליה שומרון פינדר. הם בריאים, ללא גלוטן ובזכות עצמם או עם אבוקדו או חומוס זה מעולה בשבילי לארוחת הבוקר. אני מאלה שפחות אוהבים ארוחות בוקר מתוקות. אני גם מאלה שלא יכולים לאכול כל בוקר אותו דבר (ת'כלס, יש משהו יותר מעצבן מלאכול כל הזמן אותו דבר?)


אז ככה: 
1 כוס קמח אורז מלא
 1/4
כוס גרעיני חמנייה
 1/4
כוס שומשום מלא או רגיל
 1/4
כוס זרעי פשתן מושרים ב-3/4 כוס מים ל- 15 דקות
 1/2
כפית מלח (או פחות לפי הטעם)
 1
כפית זעתר או אבקת שום (השתמשתי בזעתר, לא רציתי על הבוקר ריח של שום...), ניסיתי גם פפריקה מעושנת במקום הזעתר, יצא סופני ובטח גם עם פפריקה רגילה ייצא מעולה.

 2 כפות שמן זית או שמן קוקוס מומס (כאן העדפתי שמן זית על הטעם הברור של הקוקוס)

ולעבודה
מחממים תנור לחום נמוך – 160 מעלות (320 פרנהייט ובתנור שלי הייתי צריכה לעלות ל 335
אם שכחתם להשרות את הפשתן עכשיו הזמן!
מערבבים היטב את הקמח עם הגרעינים, השומשום, הפשתן יחד עם מיי ההשריה שלו, התבלינים והשמן. 
זה ייראה קצת כמו בטון...


   אבל קצת אהבה, ואחרי ששמים את התערובת על נייר אפייה ומסדרים אותה, היא תראה ככה:



   ומניחים מעל עוד נייר אפייה. באמצעות מערוך משטחים את התערובת לעובי דק מאד ואחיד. עשיתי שני ניסויים כהצלחתי להגיע לממש ממש דק זה יותר טעים. נראה לי שאפשר לעשות את זה גם עם הידיים אם אין מערוך, פשוט לשטח בתבנית גדולה.
   מפרידים את נייר האפייה העליון ומכניסים לתנור. כעבור 10 דקות מוציאים את התבנית, חורצים את חריצי הקרקרים לפי הגודל והצורה הרצויים וממשיכים לאפות 30 דקות עד שהקרקרים מתייבשים ומקבלים גוון זהבהב. תלוי בסוגי התנור השונים, לפעמים לוקח קצת יותר זמן. כדאי ממש לתת להם להיות זהבהבים וקריספים. יותר זהוב - יותר טעים.

בהצלחה ולבריאות :-)

4 תגובות:

  1. הי נירית,
    היכן משיגים קמח אורז?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי איתן, מה שלומך? Long time... בא לבקר? אני מניחה שאתה שואל איפה לקנות בארץ ולא ליד הבית שלי :-) אז חיפוש באינטרנט העלה את טבע מרקט כמקור אפשרי (מעתיקה לך לפה לינק) וחוץ מזה אני די בטוחה שבחנויות הטבע שמחזיקות הרבה סוגי קמחים, יהיה גם קמח אורז מלא. מהי חנות הטבע הכי נוחה לך?
      http://www.edenteva.co.il/productsearch/%D7%A7%D7%9E%D7%97%20%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%96

      מחק
  2. אהלן נירית, שלומי נהדר.
    בדרך כלל אני משתדל להדיר רגלי מחנויות טבע כי כשאני נכנס ושומע את המוכר מסביר לקונה נואשת ששתי טיפות מהסירופ הזה שהופק משרף עץ הסקוייה ועולה 160 יעלים את השיעול של בתה - מתחילים לי לזוז הברגים. אבל אם אין ברירה אז אין ברירה... ;-)

    השבמחק
  3. לגמרי.... ואין ברירה, פשוט אין :-)
    (אלא אם יש להם משלוחים)

    השבמחק