יום שלישי, 24 ביוני 2014

איך מחליטים מה לבשל? מאפה פטריות וקישואים

השיטה היא לקנות המון ירקות מכל מיני סוגים ואז אין ברירה אלה להכין מהם משהו.

כשאין לי רעיונות אני שואלת את גב׳ גוגל והיא בדרך כלל מצליחה לספק לי מקורות השראה. יש לי קישואים ופטריות גב׳ גוגל. מה את אומרת?
 פשטידה את אומרת? לא, לא היום. לא בא לי היום על ביצים, גבינות עושות לי כאב ראש וקמח... אני עוד מתלבטת לגבי קמח. הייתי מכינה תבשיל, אבל הכנתי המון תבשילים לאחרונה. אולי נסתכל בפינטרסט גב׳ גוגל. מה דעתך? התמונות של האוכל שם, תמיד יפות ומעוררות השראה. סלט? נהההה, אני יודעת שקיץ, אבל ממש מתחשק לי לבשל משהו, אולי אפילו משהו קצת מתוחכם. הנה פה יש לזניה, שם פשטידה ותמונה של רטטוי,הגלגלים במוח מתחילים לזוז. אולי ננסה לזניה עם פרוסות קישואים במקום הפסטה? טוב, זה הזמן לגשת למעבדה, זאת אומרת למטבח.

יש בצל, אבל אוף נגמר השום. 2 אופציות, לקחת מאחת השכנות או להשתמש באבקת שום.. אני עוד בפיג׳מה. בחיי שאפשר להכין תרשים זרימה ממה שעובר עלי הבוקר. שווה להתלבש בגלל שום? אמממ לא! אבקה הפעם.

אוקיי, אז בצל, פטריות, קישואים חתוכים כמו עלי לזניה, הלוואי שהיה לי טימין, רגע אולי יש לי מיובש. נו טוב, אורגנו הפעם. מעניין אם לקישואים יספיק להתבשל בתנור או שצריך לטגן או לצרוב אותם בתנור קודם. ממש אין לי כח להכין משהו במיליון שלבים, מספיק שצריך לטגן את הבצל והפטריות. בטח אני אני לא אוכל לחתוך את זה בלי שזה יתפרק בסוף, כי החלטתי לא משתמשת בביצים, אז מה הפיתרון? לאפות במנות אישיות? לא השתגעתי בכלל.. מה פתאום במנות אישיות?אולי איזו כף קמח בריא? הייתי שמחה אם זה היה מתכון ללא גלוטן, כל כך הרבה אנשים נמנעים היום מגלוטן. קמח חומוס? מתלבטת לגבי הטעם ולא בטוחה לגבי ההסמכה. קמח אורז? דביק מדי אני חושבת. נדמה לי שיש לי קמח קינואה במזווה, מעניין איך הוא מתנהג, כנראה זה הזמן לנסות.

אז לעבודה, מאד חששתי שהקישואים יצאו לי מרירים כי פה הם לפעמים כאלה, אבל היה לי מזל ויצאו מתקתקים וטעימיים מאד. המסקנה אחרי הכל-להכין מנה כפולה, אז אני כותבת מה שעשיתי ותרגישו חופשי להכפיל.

חבילת פטריות - לחתוך לקוביות

4 קישואים - 1 לחתוך לקוביות, 2 מהם לחתוך לפרוסות דקות לאורך ואחד לחתוך לפרוסות רוחב (כלומר עיגולים)
1 בצל גדול 
אורגנו - כפית
מלח פלפל
אבקת שום - חצי כפית (אבל באמת שעדיף לכתוש שן שום אם יש)
חצי כפית כורכום
2 כפות קמח קינואה (או כל קמח אחר שנוח לכם)
שמן זית

לחמם תנור ל200 מלות צלזיוס (400 פרנהייט)במחבת לטגן בצל, שום, פטריות, קישואים ואת התבלינים, עד שהנוזלים מתאדים. להוסיף 2 כפות קמח לערבב ולכבות את האש. לשמן תבנית בשמן זית, להניח פרוסות קישואים כמו שכבת פסטה.




לטפטף עליהם שמן זית, להמליח ולפלפל. לערום מעליהם מהתערובת הפטריות. שוב להניח קישואים עם מלח ופלפל ועוד שכבה, עד שנגמר ובשכבה העליונה יותר יפה לסדר עיגולים, הנה ככה: 


לאפות 45 דקות, לתת לזה 10-15 דק' לנוח ואז לחתוך ולהרים לצלחת עם תרווד. 

בתיאבון. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה