יום שישי, 20 ביוני 2014

כמה שעועית ירוקה יש בשקית אחת בקוסקו?

מי לא שמע על קוסקו (Costco)? רשת ענק אמריקאית שהגיעה גם לחלקים אחרים בעולם (אפילו יפן) וממש לא הגיעה לישראל. הכל שם בגדול במחסן ענק שמסודר בדיוק אותו דבר בכל מקום. הכל מגיע בחבילות ענק (כולל נייר טואלט לחצי שנה למשפחה ממוצעת) ומחירים שמצדיקים קנייה מהסוג הזה, בעיקר אם יש לך מקום איחסון בבית. תשכחו מקופסא של 42 טבליות למדיח ותגידו שלום למיכל של 100. זה נחמד, זה יעיל ויותר מהכל, כמו הכל באמריקה, זו חוויה.

בשנה הראשונה היינו מגיעים בתרוץ כזה או אחר לקוסקו, פעם בשבוע, שבועיים. אחר כך למדנו שזה לא באמת זול אם קונים קופסא ענקית של תותים וזורקים חצי. אז התחלנו לקנות פחות ופחות מוצרים מתכלים שם ויותר חומרי ניקוי וכאלה. יצא שלא הייתי בקוסקו כבר כמה חודשים. לפני שבוע נסעתי לקוסקו. לבד. בעצמי. בלי ילדות. אמרתי לבד? הרגשתי כמו אליס בארץ הפלאות לפחות. הם הביאו כל כך הרבה דברים חדשים ונחמדים. זה היה בילוי משובח.

בתור התחלה קניתי חבילה של מיני חצילים. לא גדולים, לא קטנטנים. פשוט בגודל כזה באמצע, של 20 סנטימטר, נפלא. קניתי 2 שקיות בכל אחת מהן קילו שעועית ירוקה, קצוצה בקצוות, נשאר רק לשטוף ולבשל. קופסא ע נ ק י ת של עלים אורגנים שטופים לסלט... אכלנו חצי והשאר  כבר נראה רע ויילך לפח (לפעמים לא לומדים מניסיון). אפונה קפואה בשקית של 2.25 ק"ג (!!!), בקיצור היה כיף! יכול להיות שאני מוזרה?

החצילים הצטרפו לעל האש אצל חברה עם טחינה שחברה אחרת הכינה, היה כיף וטעים, עם מיליון ילדים מתרוצצים מסביב, כמו שרק יום חמים אחרי חורף ארוך מאפשר לחבורת ישראלים שלא גדלו על כאלה חורפים. כל אחד הביא משהו, באנגלית קוראים לזה potluck בעברית לא צריך לזה שם... אני הבאתי את השעועית שלי  ואתמול בלילה נזכרתי שנשארה לי עוד שקית. ב 9:00 בערב, אני מחפשת את המתכון הכי מהיר שאני מכירה ואם להודות על האמת, אני בדרך כלל מחפשת את המתכון הכי מהיר שאני מכירה, או לא מכירה, העיקר שזה יהיה זריז.

אז:
2 כפות שמן להקפצה וכף שמן שומשום (או שתיים, ולקזז תלוי באהבתכם למוצר)
3 שיני שום גדולות - ואפשר גם יותר, תלוי כמה ערפדים יש באזור
1 ק"ג שעועית ירוקה דקה - קטומת גבעולים
1/2 כוס מים
4 כפות סויה
2 כפות סילאן (מי שאוהב מתוק מודגש שיוסיף עוד)
אופציונאלי - ג'ינג'ר קצוץ, שומשום קלוי לקישוט

לחמם את השמן עם השום (והג'ינג'ר אם תרצו), להוסיף את השעועית ולערבב היטב שתתכסה בשמן, שום (ואולי ג'ינג'ר), אחר כך להוסיף מים, סויה וסילאן. אני לא הרגשתי צורך במלח מעבר למליחות של הסויה, אבל תטעמו איך זה מרגיש לכם. לכסות את הסיר ולשים טיימר ל 10 דק', כאן זה כבר לפי העדפה אישית, בשבילי זה מספיק רך ועם קצת קראנצ'יות בשלב הזה. טעים לבד וטעים כתוספת. אפשר לקשט עם שומשום קלוי.



בתיאבון.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה