יום שישי, 13 ביוני 2014

3 כללים לקניית אוכל אורגני ושייק לקינוח (או לארוחת בוקר)

למה אורגני? בשורה אחת? בגלל שמזון אורגני מזיק פחות.

חומרים נגד מזיקים, נגד עשבים שוטים, נגד בקטריות ועוד רעול חולות מרוססים באופר תדיר על האוכל שלנו. יש פירות וירקות שספגים יותר, כמו תותים. יש כאלה שסופגין פחות, כמו אבודקו. בסופו של דבר, הבחירה היא שלי, כמו תמיד. מה אני בוחרת להכניס לגוף שלי ושל המשפחה שלי. מחקרים הוכיחו כבר שחומרי ההדברה מצטברים בכמויות קטנות, לאט לאט בגוף שלנו ואם צריך כמות קטנה מהם להרעיל זבוב פירות למשל, אחרי כמה זמן ההצטברות הזו מגיעה לשלב שהיא מרעילה אותנו? הייתם שותים כפית של חומר הדברה? אני אוותר הפעם. 

מחקר מעודד, הראה ששבוע בלבד של אכילה אורגנית, מוריד בצורה משמעותית את כמות הרעלנים בגוף. 

התחלתי את הרומן עם ירקות ופירות אורגניים בזמן ההריון עם בתי הראשונה. פתאום לא הסתדר לי להכניס לגוף חומרים שאני לא בטוחה לגביהם. כשהיא נולדה ואחרי כמה חודשים התחילה לאכול אוכל מוצק, שוב, רציץי לתת לה הכי טוב שאפשר וזה לא היה כזה פשוט בארץ לפני 9 שנים. אבל התחום רק הולך ומתפתח. ואיך שאני רואה את זה, צריך לעשות את הכי טוב שאפשר ולא את הבלתי אפשרי. 

אני לא קונה את הכל אורגני ופיתחתי לי כמה כללים פשוטים.

כלל ראשון: תותים ופירות יער למיניהם אני קונה רק אורגנים או לא קונה בכלל. הפירות הקטנים האלה, הם כמו ספוגים לחומרי הדברה ושום שטיפה שאני יודעת עליה לא תעזור. במקרה הזה, אני לא לוקחת סיכון.

כלל שני: אני מתחילה את הקנייה ממה שכן יש בחנות אורגני ומתחשבת בהמלצה לגבי איזה מוצרים מרוססים הכי הרבה:

באדיבוות בית הספר - וsummer squash זה קישואים
כלל שלישי: אם יש מוצר בנמצא שלא ברשימה שלי, אחליט לפי המחיר ולפי ההגיון שלי. ירקות שקשה יותר לנקות כמו עשבי תיבול למשל, אקנה אורגנים. ירקות עם קליפה עבה, כמו בננה, אחליט לפני המחיר. 

לגבי מוצרים מעובדים כמו חטיםין אורגנים, אני אישית לא מתה על זה. זה אולי אורגני אבל עדיין מאד מעובד ומכיל בדרך כלל רמות גבוהות של מלח או סוכר. 

עוד נקודה חשובה, לקנות כמה שיותר פירות וירקות מקומיים. כאלה שבילו כמה שפחות זמן במחסנים ובמטוסים והכי טוב, אן אתם גרים ליד מושב חקלאי, תקנו ישירות מהחקלאים. טוב לכולם כלכלית וטוב לבריאות. אני מקווה שבעקבות מחאת הפלפלים, כל חקלאי יפתח עמדת מכירה משלו ליד השדה. מה זה כבר משנה לנסוע לסופר רו לנסוע למושב הקרוב?

ואגב, אם אתם כבר מכינים שייק בריאות בבית, לא הייתם מעדיפים שברשימת המרכיבים שלו, לא יופיעו חומרי הדברה? אני בעד שייק טבעי עד הסוף. הנה אחד כזה מהבוקר: 


כוס עליי תרד, אננס מהמקפיא (מסתבר שאננס קופא ממש טוב), בננה, כף זרעיי צ'יה (בשביל האומגה 3) וכוס מים. הספיק לי ולבן זוגי היקר והיה ממש טעים. 

לבריאות!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה