יום שלישי, 27 במאי 2014

חתונה אחת ושישה רולים של קיץ

איזה כיף לחזור הביתה, זה לא משנה אם הוא בישראל או בניו יורק או בכל מקום בעולם. העיקר זו ההרגשה של הבית. המיטה הנעימה שלי, הריח המוכר, האוויר של הבית. היינו בארץ לחתונה משפחתית משמחת וכיפית ובין לבין הכנסנו, עבודה, רופאים (הכל בסדר, טפו, טפו, טפו), סרט אחד ומליון ארוחות משפחתיות ומסעדות. כמו בביקור הקודם, גם הפעם נסעתי לאחותי להכין משהו לבלוג ולזכות בצילומים המופלאים שלה. איזה כיף לנו לעבוד ביחד. עם כל האוכל שהוגש לי כל הזמן ומזג האוויר הקיצי, הכי רציתי להכין ולאכול את האכול הכי קליל ובריא שעלה על דעתי.



ברשת הול פודס האמריקאית, אני עוברת כמעט כל יום חמישי. יום חמישי זה היו הכי מטורף בשבוע שלי, חוזרת מהעבודה בעיר, לוקחת את הקטנטונת שלי ושוב לעיר לקלינאית התקשורת שלה, דוחפת באמצע קניות, כי זה היום היחיד שיש לי בו אוטו ואז ממהרות הביתה להספיק לארוחת הערב. אחד היתרונות בתזונה שברובה צמחונית/טבעונית/לא מעובדת, היא העלות, אנחנו יכולים להשקיע במוצרים איכותיים מן הטבע ועדיין להוציא הרבה פחות כסף על אוכל מאשר קודם לכן. קנייה שבועית ברשת איכותית למזון בריא ואורגני בחלקו, עדיין זולה יותר ממה שקנינו עד לפני שנתיים באופן קבוע. 

לבנות אני בדרך אקנה לארוחת הערב של יום חמישי סושי, אושר גדול בשבילן ואפס הכנות בשבילי, אני לאחרונה התלהבתי מהרול ירקות. הם משקיעים בחיתוך מוקפד של הרול כדי שייראה כמו סושי, אבל בבית אני מעדיפה לאכול אותו כמו אגרול. בכלל, אני בעד כמה שפחות עבודה וזמן מקרש החיתוך ועד הצלחת. בייחוד בסוף יום עבודה. 
הרוטב שמלווה את הרולים בחנות, הוא רוטב בוטנים מושלם. ניתן לקנות אותו, אבל מבט מהיר על המרכיבים, שלח אותי לרקוח אותו בעצמי (תזונה לא מעובדת אמרנו) ויצא בריא וטעים מאד. 

זו ארוחה בריאה, טעימה ומרעננת, שלא לדבר על דיאטטית, רק על תשתגעו בגיזרת הרוטב. הכמות במתכון מספיקה ליותר מארוחה אחת ואפשר להשתמש בו גם על ירקות מאודים או מוקפצים. הוא באמת נהדר ויחזיק במקרר בטח שלושה ימים. 

6 רולים שמנמנים וכוס רוטב:

לרוטב:
3 כפות חמאת בוטנים (איכותית ועדיף חלקה)
3 כפות חומץ
1 כף סויה
1 כף סילאן
1 כפית ג'ינג'ר מגורר 
1 כפית צ'ילי פלייקס או כפית שמן צ'ילי 
1/4 כוס מים

לערבב היטב יחד - הכי טוב במעבד מזון. 

לרולים:
12 דפי אורז (הקטנים מספיקים)
4 גזר - מגורדים בפומפייה
1 מלפפון גדול - חתוך ל6 מקלות ארוכים
1 סלק קטן - לחתוך לגפרורים דקים או לגרד בפומפייה
1 חסה - להפריד לעלים 
חצי בצל סגול קטן - לחתוך לגפרורים



העבודה עם דפי האורז נוחה מאד בזוגות וככה גם הרול לא נקרע, לקחת קערה רחבה ולמלא במים, לשים זה 2 דפי אורז יחד (חופפים) ולתת להם להתחיל להתרכך. להניח אותם על הקרש (החסה השטופה תמשיך את תהליך הריכוך). לקחת עלה או שנים חסה לפי ההעדפה וקצת לשבור את הגבעול המרכזי כדי שיהיה קל לגלגל אחר כך ולהניח על דפי האורז.




לסדר כמו שמכינים סושי, את הגזר, המלפפון, הסלק והבצל. מפה יש 2 אופציות, לטפטף רוטב בפנים או לא (ואח"כ לטפטף על כל ביס). לגלגל את כל המרכיבים בתוך החסה ואז לגלגל ולסגור את עלה האורז.








אחרי שהם קצת יושבים על צלחת הגשה (נגיד אחרי 10 דק') יותר קל לחתוך אותם, אם אתם בקטע של לחתוך באמצע ולעשות רושם. 

ארוחה קלילה וטעימה ומשביעה (2 רולים לכל אחד). 
בתיאבון.


ושוב תודה לצלמת הבית סיגל בלייר-גת 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה