יום חמישי, 15 במאי 2014

קארי יפני ומדורת ל"ג בעומר - איך זה קשור בכלל?

בלי קשר לקארי יפני בכלל, שמתי לב שיש ויכוחים עקרוניים בארץ על עניין המדורות של ל"ג בעומר. אני חושבת שהיכולת הזו בארץ לא לקבל כלום כמובן מאליו ולהטיל ספק בהכל כולל מנהגים ארוכי ימים, היא מרשימה ומדהימה. אני מודה שאני פחות אוהבת שהויכוחים האלה תמיד נעשים בזעם. ואולי אי אפשר אחרת לשנות סדרי עולם?

פה בריברדייל ניו יורק, יש רק מדורה אחת להמון אנשים שמתכנסים יחד במתנ"ס השכונתי, עם כבאית בהיכון והמון מצב רוח לחגוג ולאכול המון פלאפל. עם ילדים כמובן, שרצים, משתוללים, צבועי פנים עם מוזיקה ברקע. יש משהו במדורה המונית ומאורגנת לכמה מאות אנשים. העובדה שכאן החלוקה לגילאים פחות מודגשת גם באירועים אחרים, יוצרת אווירה מאד משפחתית. הילדים הגדולים תמיד יעזרו לקטנים אם צריך ויש מודעות כזו, שמחלחלת לילדים, של קהילה. לא היה לי את זה בארץ, חגגנו עם הגן של הקטנה ואז בגן של הגדולה והקהילה הייתה פחות משמעותית. העירבוב הזה, נעים לכולנו וגם מקל על העניינים, ארוע אחד של כל המשפחה.

בקיצור, אני ממליצה בחום לעבור למדורות קהילתיות, בית ספריות, שכונתיות. יותר טוב לאוויר שאנחנו נושמים ויותר טוב לנו.

ולגבי הקארי היפני שהבטחתי. זו מנה קלה מאד להכנה שבמטבח היפני הביתי מתקתקים אותה לארוחת ערב כשאין זמן להשקיע, שזה אצלי ממש כל הזמן. ראיתי כבר יותר מתערובת אחת בחנויות וצריך לשים לב למידת החריפות. כשקניתי לא חריף בכלל הבנות טרפו, החריף שקניתי בטעות, נשאר רק למבוגרים.

אז מה יש בתערובת בעיקרון? כורכום, כוסברה מיובשת, כמון, פלפל שחור ואדום (או לא), ג'ינג'ר, הל, קינמון, ציפורן, זרעי שומר, כוכב אניס ואגוז מוסקט. יש תערובות מעובדות יותר, עם כל מני חומרים כימיים ויש שמוסיפים לתערובת גם סוכר, תבחרו על פי טעמכם ואפשר להכין לבד, נגיד אם יצאתם לחופש.

אז מה נכנס לתבשיל? ירקות, קארי ומים. פשוט נכון?
1 בצל
3 שיני שום
חצי קילו גזר גמדי (ברור שאפשר 3-4 גזרים רגילים חתוכים לפרוסות)
1 כרובית
1 ברוקולי
2 כפות תערובת קארי
מלח
מים - די הרבה,
*אם רוצים מנה עשירה יותר שניתן להגיש בלי תוספת פחממתית, אפשר להוסיף תפוחי אדמה וגם לבשל בנפרד כוס עדשים ולהוסיף לחמש דקות האחרונות של הבישול. אפשר גם לטגן קוביות טופו ולהוסיף.

כף או שתיים של שמן בסיר, להוסיף את אבקת הקארי ולערבב יחד, להוסיף את בצל והשום ולערבב 2 דקות ואז לערבב פנימה את כל הירקות, מלח ומים כמעט עד כיסוי, סנטימר מתחת לפני השטח זה סבבה. זהו! לבשל עד שהגזר רך כי הוא יותר עקשן.

בתיאבון וחג שמח!

אלה התעקשה להצטרף לתמונה ותוך כדי "רק לטעום" מהרוטב עם כפית



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה