יום שלישי, 8 באפריל 2014

אין מתכון יותר קל מזה.. חג אביב שמח!

איזה כיף להרגיש האביב באוויר. פה בניו יורק זה אמנם דומה יותר לחורף ישראלי (אולי קצת יותר גשום), אבל יש לפחות הבטחה באוויר שהנה, הטמפרטורות עולות ותיכף כל העיר תתמלא בפריחת הדובדבן.

בשנה שעברה אני זוכרת שהיה ממש קר בפסח, נסענו לטייל בוושינגטון וקפאנו ובדרך חזרה ירד שלג, הפעם (טפו, טפו, טפו) נעים יותר וזה ממש עושה חשק לבשל בצבעים של אביב וקיץ, אוכל נעים ושמח.

ניו יורק היא גם המקום היחיד בעולם שסוודר עם שרוולים קצרים עושה שכל. עד היום לא הבנתי למה בכלל המציאו את זה. זה לא אפודה ולא סוודר, מה זה בכלל? בארץ כשקר קר וכשחם חם, אין שום סיבה להמציא בגדים של באמצע כי פשוט אין אמצע. מעורר הגיגים על תפיסות של שחור ולבן בארץ, לא? כמו שהקיץ עושה אנשים עצבניים, אולי אביב אמיתי (וגם סתיו) היה עושה אותנו יותר פשרניים?

המון ירוקים יש עכשיו בשווקים ובסופרים כיאה לעונה. מצאתי לי חבילה נחמדה של שעועית צרפתית דקה, ירוקה וצהובה וזרמתי איתה.


והמתכון שיצא, יצא ככה:

2-3 שיני שום קצוצות
שמן זית
1/2 כפית מלח
חבילת שעועית ירוקה וצהובה (אפשר גם צבע אחד, כן? אבל לשולחן של הסדר, הכי יפה צבעוני) שזה בערך חצי קילו
קןפסאת שימורים של עגבניות שרי (לפתוח אותה ועם סכין קצת לחתוך את העגבניות שבפנים)
עלים מ 4 גבעולי בזיליקום

2-3 כפות צנוברים קלויים לפזר מעל.

הכי פשוט בעולם, לשים במחבת גבוהה ורחבה שמן זית, מלח ושום ולתת לשום לרקוד קצת מהחום, לא להשחים. להוסיף את השעועית ולערבב יחד 2 דקות שתתכסה טוב בשמן המתובל. להוסיף את כל תוכן קופסאת השימורים, עלי הבזיליקום, לערבב ולהוסיף מים ככה שיכסו את השעועית. להוריד את הלהבה ללהבה בינונית-נמוכה ולתת לעסק לבעבע 15 דקות, הרוטב צריך להסמיך באופן נעים שכזה.

עכשיו לטעום! אם נפלתם על עגבניות חמוצות במיוחד, תמתיקו טיפה עם הממתיק החביב עליכם, אבל טיפה, זה לא קינוח.

להגיש עם צנוברים שקליתם במחבת יבשה לגוון חום נחמד (מי שלא קלה צנוברים אף פעם, לערבב תוך כדי הקלייה כדי שלא ישרפו וברגע שהם חומים להוציא לקערית כי גם אם תכבו את האש, המחבת החמה תשרוף אותם).

בתיאבון וחג אביב שמח.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה