יום שלישי, 13 בינואר 2015

קור קיצוני וצ'ילי צמחוני!

וואו, איך הצלחנו להפסיד שבוע קר בטירוף בניו יורק. לא שעכשיו לא קר. בין 5- ו 10- מעלות היום וניו יורק קופאת לה וחוזרת לעידן הקרח.

ובשבוע שעבר היה עוד קפוא יותר...
איך הפסדנו את השבוע הקר הקודם? בזכות ההורים שלקחו אותנו לכבוד השנה האחרונה בניו יורק לשייט מדהים של דיסני לבהאמס. מים טורקיז, שמש והמון ים בטמפרטורה ממוצעת של 26 מעלות, מושלם! בניו יורק היה קפוא. בישראל גם ואפילו ירד שלג ורק אנחנו הגענו לפינה קטנה בעולם, חמימה ונעימה שעכשיו נראית כמו מחלום שלא בטוח היה. אבל יש לי הוכחה. אפילו כמה.



כשיצאנו משדה התעופה בחזרה הביתה, היה לנו קר מאד. המעבר הזה מחום לקור, מפתיע אפילו כשמוכנים אליו. הגענו הביתה ומיד השריתי כוס שעועית אדומה שתפחה לה עד למחר ל2-3 כוסות של שעועית מושרית (אם במקרה יש לכם כבר מושרית או אפילו מבושלת) ונכנסה לסיר יחד עם הרבה מים ועלה דפנה עד שהתבשלה לה.

וההמשך ככה:

1 בצל קצוץ
1/2 מפלפל אדם, כתום וצהוב (אם אוהבים הרבה פלפלים אפשר להשתמש ביותר)
2 שיני שום קצוצות
השעועית המבושלת מהפסקא למעלה
1/2 כוס עדשים אדומות
1/2 כוס עדשים ירוקות
1/2 כוס אפונה יבשה
1/2 כוס גריסי פנינה
קופסא גדולה של עגבניות מרוסקות
עלה דפנה גדול (או שניים קטנים)
כף כמון
1/2 כף פפריקה מתוקה (או חריפה אם רוצים חריף, או שילוב בינהן)

ואז בקלות, מטגנים את הבצל, מוסיפים את הפלפלים ואחרי 5 דקות מוסיפים את השום. 2-3 דקות נוספות ומוסיפים את השעועית, נותנים לה ערבוב טוב ואפילו קצת מועכים אותה.


מוסיפים את העדשים, האפונה והגריסים, את העגבניות ומתבלים בכמון ופפריקה.

מוסיפים את עלי הדפנה וקצת מים אם העסק סמיך מאד. מנמיכים את האש אחרי הרתיחה ואחרי 20 דקות של בישול, תבדקו אם צריך להוסיף מים, שלא יידבק לכם לתחתית ויישרף. מבשלים עד שהכל רך ורק אז ממליחים ומערבבים טוב, עד שטעים.

חם חם ומהביל, על אורז (ויש אנשים מוזרים שאוכלים את זה על חומוס...).
בתיאבון וחורף חם לכולם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה