יום שלישי, 27 בינואר 2015

לזרוק ירקות לסיר #2

הבנתי שלא לכולם זה פשוט לזרוק ירקות לסיר, אז אתן מתכון אחד מדויק יותר פה וכך גם בכל פעם שאזרוק ירקות חדשים לאיזה סיר ישן.
לפני שבוע, שוב זה קרה. זה קורה כל שבוע, השלב הזה, שאם תפתחו את המקרר שלי, תשאבו פנימה כי בדיוק נגמר הכל והוואקום שולט.
כשזה קורה אני פותחת את הכל המגרות ומחפשת מה אפשר לעשות, בדרך כלל הכל נכנס לסיר אחד, לא גדול במיוחד ולרוב טעים. למה לרוב? כי גם אצל מי שנראה שקל לו או לה לבשל ותמיד כשתתארחו, תתפעלו מהאוכל, קורה שלא יוצא. חשוב באמת להבין שבישול זה לא משהו שיש לך או אין לך. בישול זה המון ניסוי ותהיה וטעיה גם. כן, יצא  לי לזרוק אוכל לפח. בעיקר כשניסיתי לבשל עם חומר גלם שלא הכרתי, או סתם כשבישלתי בלי חשק. חומר גלם חדש או מתכון חדש יכולים לייאש. תנו לזה כמה ימים ונסו שוב, זה שזה לא הצליח בפעם הראשונה לא אומר כלום, גם הפעם השניה יכולה לצאת לא מושלמת, אבל משתפרים. מבטיחה!
בכל מקרה לגבי ירקות, התיבול הבסיסי של מלח ופלפל הרבה פעמים מספיק, פשוט כי לירקות יש טעם טוב משלהם. אז תנו להם צ'אנס.
חזרה לתיאור המקרר שלי שהיה אומלל באותו היום. מה מצאתי בו?
חצי כרוב
קופסאת פטריות
3 גזרים
מחוץ למקרר היו לי גם בצל אחד וכמה שיני שום
מלח ופלפל כמובן
ישר שלפתי מעין סיר מחבת כזה, רחב אבל שטוח. אני אוהבת לבשל בכאלה ירקות, זה נוח שהתחתית רחבה.
קצצתי לקוביות לא מוקפדות במיוחד את הבצל והכרוב, את הגזרים קילפתי, חתכתי לאורך ואז לפרוסות ואת הפטריות לפרוסות עבות ואת השום לפרוסות דקות. בגלל שפע המוצרים, זה לקח לי בדיוק-5.5 דקות.

חזרה לסיר. קצת שמן, להקפיץ את הבצל עד שיהיה שקוף, להוסיף את השום לחצי דקה ואז את כל שאר הירקות. להוסיף מלח ופלפל ולערבב עד שהכרוב מתרכך. מפה זה תלוי בכם, אוהבים קראנצ'י? אז זה מוכן. מעדיפים רך יותר, תוסיםפו חצי כוס מים ותנו לזה להתבשל עוד 10 דקות. הכי חשוב לטעום!


אפשרות נוספת - להוסיף כשהכל מוכן, רבע כוס סויה ולערבב לטעם סיני שכזה. שוב, חשוב לטעום למשל, להתחיל עם 2-3 כפות סויה, לטעום, להוסיף עוד ולהבין מה ואיך אתם אוהבים את האוכל שלכם.
זו מנה פשוטה וקלה להכנה ואפשר לערבב אותה עם נודלס או לאכול על אורז, או לאכול ככה וגם ישר מהסיר כאף אחד לא רואה.


בתיאבון!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה