יום שני, 29 בדצמבר 2014

אז מה אתם אומרים על חלבונים? ובלוג יפייפה אחד.

למה כולם רבים על חלבונים? מצד אחד ברור שצריך לאכול חלבונים, למדנו את זה אי שם בבית הספר היסודי. חומצות אמינו שמצטרפות לשרשראות ארוכות ליצירת חלבונים שהגוף צריך, זוכרים? מכאן ועד להחליט איזה סוג של חלבונים כדאי לצרוך יש דרך ארוכה. נתחיל עם הרגלים. עם מה באתם מהבית. רובנו באנו מבית שהמנה המרכזית על השולחן בארוחה היא חלבון מהחי כלשהו וסביבו תוספות. הכי קל בעולם לזרוק חתיכת בשר/דג למחבת או בתנור וסביב זה לארגן ארוחה. הכי קל בעולם לארגן חביתה ולחתוך כמה ירקות. אז למה לא בעצם?

מה ההבדל בין הבשר שאכלו ההורים שלנו כילדים לבשר היום? קשה לי להגיש בוודאות. אני רק יכולה להגיד שפה בארה"ב הבחירה היום היא אינסופית ומכל מה שאין בבשר הטוב יותר, קצת מבהיל מה יש בבשר הפחות טוב. כמו הורמונים, אנטיביוטיקה, המזון שהחיות ניזונות ממנו ועוד. לעמוד מול דוכן דגים ולנסות להכריע בין דג מהטבע, לעומת דג בריכות אורגני, לעומת דג בריכות לא אורגני אבל שאכל רק אוכל טבעי, קצת מוציא לי את החשק מלהחליט בכלל.

הנקודה היא שלא משנה איך אסתכל על זה, אם אבחר לאכול חיות או לא מכל סיבה שהיא. אין דרך להתחמק מההבנה שאם כולנו נאכל חיות כל יום, העולם שלנו לא יעמוד במעמסה האקולוגית. כמות שטחי היערות והטבע ששוטחו כדי לפנות מקום לגידול חיות לשחיטה, כדי שאנחנו נאכל אותם, היא לא הגיונית. כמה אבסורדי זה שהפלוצים של החיות מעמיסים על האטמוספירה. כמה מטורף לחשוב שאם היינו משתמשים באותם שטחים לגידולים שיאכילו את אוכלוסיית העולם, היו היו הרבה פחות אנשים רעבים בעולם והרבה יותר חמצן לכולנו.

מעבר לזה, מה זה עושה לגוף שלי? אני תמיד זוכרת את השלט הגדול הזה בבני ברק "אמא, הבטחת לנו עוף לשבת". למה באמת צריך יותר מעוף לשבת? תמיד יהיו מחקרים שיגידו שחייבים בשר בגלל החלבון וה B12, תמיד יהיו מחקרים שיגידו שזה שטויות ואפשר להסתפק בחלבון מקטניות וירקות ירוקים. מדע התזונה, כנראה, תמיד יהיו רצוף סתירות בעיקר בגלל שכל אחד מגיב שונה להרכבים שונים של אוכל. מישהו שפרח על פליאו או אטקינס ומישהו שנהייה מזה ממש חולה. ספורטאי טבעוני ומישהו שאין לו טיפת אנרגיה כשהוא חי על דיאטה טבעונית.

אז מה לעשות, לבדוק. להקשיב לגוף ולהתחשב בסביבה. איך את מרגישה אחרי ארוחת בוקר שיש בה ביצה? אנרגטית? מנומנמת?איך אחרי ארוחת בוקר של פירות? של שייק ירוק? צריך לקחת את הזמן ולנסות.


לביבות דוחן עם ביצה עלומה ממהבלוג היפייפה What should I eat for breakfast today 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה