יום שישי, 19 בדצמבר 2014

קראמבל פירות קראנצ'י במיוחד

לאכול נקי ובריא, זה מבחינתי לנסות לאכול כמה שיותר קרוב למקור. אוכל שהוא פחות מעובד. המטרה שרוב האוכל שלי יהיה כזה ואז אני נחשפת פחות למה שתעשיית המזון חושבת שאני צריכה לאכול ואוכל יותר מה שאני חושבת שאני צריכה לאכול. הגיוני?

זה מתחיל להסתבך לי כשצריך להכין עוגות או עוגיות או כל מה שלא עשוי מירקות ופירות. תמיד איכשהו משתרבבת לי לשם איזו אבקה שהכינו במפעל מרוחק והיכולת שלי לדעת מה יש שם בדיוק היא מוגבלת. 

לכבוד חג החנוכה הוזמנו להדליק נרות, כמעט כל יום במקום אחר. זה כיף גדול ואווירת החג מורגשת מאד גם פה בניו יורק. בדרך כלל אני מזמינה אלי לנר אחד. השנה אמממ לא ממש. למה? אז ככה, יש לי עוזרת פעם בשבועיים, מרגריטה קוראים לה. לפעמים היא באה עם אחותה תרזה. השנה יצא שהיא הגיעה בדיוק בנר הראשון של חנוכה. אני בן אדם נחמד (כך אומרים) אבל יש גבול גם לזה, להזמין אלי הביתה המוני ילדים בלי תקווה לעוזרת באופק, צר לי, קטונתי, אין בי גדלות נפש שכזו ולכן, השנה נתארח. 
ואם עוד לא יצא לכם לקרוא את השיר המקסים שמסתובב על הנושא בפייסבוק, אתם חייבים להכיר את הדף "שירים קטנים", אני אשתף אצלי ובינתיים, הנה הוא:
אֵין הַיּוֹם פַּסְטָה
הָעוֹזֶרֶת הָיְתָה
מָה פִּתְאוֹם שְׁנִיצֶל
גַּם לֹא חֲבִיתָה
הִיא קִירְצְפָה אֶת הַכִּירַיִים
הֵן נִרְאוֹת כְּמוֹ מַרְאָה
אָז שׁוּם דָּבָר עִם מַיִם
שֶׁמֶן אוֹ חֶמְאָה
אֵין הַיּוֹם פֶּטֶל
שׁוֹקוֹ אוֹ תַּפּוּזִים
הָעוֹזֶרֶת הָיְתָה
לֹא צָרִיךְ לְהַגְזִים
סוֹף סוֹף לָרִיצְפָּה
יֵשׁ צֶבַע אָפוֹר
אָז מַיִם, רַק מַיִם
וּמֵעַל הַכִּיּוֹר
וּבְלִי לְהִסְתּוֹבֵב
יוֹתֵר מִדַּי בְּלִי סִיבָּה
רַק פִּיקּוּחַ נֶפֶשׁ
הָעוֹזֶרֶת הָיְתָה
מָה פִּתְאוֹם חֲבֵרִים?
אֲנִי אֲפִילּוּ שׁוֹקֶלֶת
אִם לְהַכְנִיס אֶתְכֶם הַבַּיְתָה
הָיְתָה פֹּה עוֹזֶרֶת!
אָז בַּחוּץ נַעֲלַיִים
וְיָשָׁר לְמִקְלַחַת
בְּלִי הַרְבֵּה מַיִם
וְכוּלָּם עוֹשִׂים יַחַד
וּבַלַּיְלָה דִּיר בָּאלָאק
אַתֶּם יוֹצְאִים מֵהַמִּיטָּה
אֲפִילּוּ לֹא לְפִּיפִּי
הָעוֹזֶרֶת הָיְתָה
ברור עכשיו?
לנר השני הבאתי איתי קראמבל שיבולת שועל, קל מאד להכנה והכי טוב להכניס אותו לתנור כך שיהיה מוכן לסוף הארוחה, אז הוא הכי קראנצ'י וטעים ויש שאומרים שעם גלידה הוא בכלל... 
אז ככה:
לחמם תנור ל 350 פרנהייט או 180 צלזיוס ולאסוף:
2-3 כוסות של פירות חתוכים, לי היו בפריזר אוכמניות ו2 נקטרינות חתוכות וקפואות שנשארו מהקיץ, בפעם הבאה אנסה עם תפוחים וצימוקים.
1/3 כוס מייפל לפירות
1-2 כף חמאת שקדים - לא חובה והכמות לפי העדפתכם)
2 כוסות שיבולת שועל גסה (לא אינסטנט)
1/3 כוס שמן קוקוס (בעונה הזו הוא מאד מוצק)
2/3 כוס מייפל
1/2 כפית קינמון
בקערה, לערבב את הפירות החתוכים עם חמאת השקדים והמייל, ככה: 
להעביר לתבנית מתאימה לתנור, ובקערת העירבוב לערבב עכשיו (לא, אין צורך לשטוף בין לבין) את שיבולת השועל, שמן הקוקוס, קינמון ומייפל ולצפות את הפירות שבתבנית בתערובת. הנה, ככה מתחילים:

את הכל מעבירים לתנור החם לשעה בערך, זה מוכן כששיבולת השועל שחמחמה וקראנצ'ית, פשוט תיגעו בה (בזהירות, זה חם), הנה, ככה: 

וזהו.
בתיאבון וחג שמח!





2 תגובות:

  1. נראה נפלא, מתאים בדיוק לכל אותן הזדמנויות שצריך כזה בדיוק (יש הרבה) ואפילו מריח נהדר (עד שיקגו מריחים!). אבל מה זה מייפל לפירות?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :) התכוונתי שזו כמות המייפל בשביל הפירות כי יש עוד מייפל לשלב של השיבולת שועל. וכן אכן מריח טוב והכי טוב שזה בתנור כשבאים האורחים, זה ריח שעושה מצב רוח טוב.

      מחק