יום ראשון, 8 בפברואר 2015

סלט ישראלי וסלסה מקסיקנית - אחים שהופרדו בלידתם

מה ההבדל בין סלט ישראלי קצוץ דק וסלסה? לא הרבה האמת. בשניהם קוצצים את הירקות קטן יחסית. בשניהם יש תיבול שמתבסס על לימון או חמיצות כזו או אחרת. שניהם תלויים ביצירתיות של המכין. נכון, יש סלסות שטוחנים דק דק במעבד מזון, אבל לדעתי, דווקא אלו שרואים מה הן מורכבות ולא טחנו אותן למוות, טעימות ומעניינות יותר.
ההבדל היחיד שראיתי עד עכשיו, הוא שבסלט הישראלי מוסיפים שמן ובסלסות שהכרתי, לא. אבל תכלס, גם אם לא תשימו שמן זית בסלט ותשתמשו רק בלימון ומלח, הוא לא יאבד מהישראליות שלו. אני מכינה אותו ככה לבנות שלי הרבה פעמים, כי פעם הטעם של שמן הזית הפריע להן. 

מה שנחמד בסלסות, הוא הגיוון, יש את הבסיס ובהרבה מקומות מוסיפים להן מנגו או אננס בקוביות קטנות. אפשר להכין אותן חריפות, בחריפות מתונה ובכלל לא. אפשר לאכול אותן עם נאצ'וס וגואקמולה ואפשר להתייחס אליהן כסלט לכל דבר בצלחת. אפשר להוסיף להן קטניות כמו תירס, או שעועית מבושלת ואפשר להכין אותן מירקות צלויים. אפשר להכין סלסה כזו ולהגיש אותה על סלט ירוק והכל ביחד הופך לסלט חדש ומעניין.

שבוע שעבר הכנתי את הסלסה הבסיסית וזה לקח לי ממש כמה דקות בזכות המכשיר הזה, שפעם חמותי הביאה לי במיוחד (נדמה לי מטיול בחו"ל אפילו) והיום אפשר למצוא אותו בכל מקום. זה שעושה קוביות מכל מה שתרצו. אפילו המיכל שלו היה מספיק גדול כדי לחתוך כמעט את כל המרכיבים בלי לרוקן אותו. 


אז מה היה שם:
1/2 בצל סגול
1 פלפל חריף בלי הגרעינים לחריפות מתונה (חלפניו במקרה הזה)
שן שום כתושה (אופציונלי לגמרי)
8 עגבניות תמר
חופן כוסברה (לפי כמה שאוהבים כוסברה, או פטרוזילה אם ממש לא אוהבים)
מיץ מ-3 ליים קטנים, אפשר גם לימון, ובסה"כ 1/2-1/3 כוס מיץ לימון או ליים
מלח 

חותכים מערבבים ומאחסנים, את הרעיון המגניב לאחסן בצנצנת (זה טעים עוד יומיים קדימה) ראיתי דרך פינטרסט בבלוג הזה והעתקתי בלי בושה. נראה שבסלסה שלה יש גרעינים, אז היא בטח חריפה יותר, היא גם הוסיפה כמון שפחות דיבר אלי, אבל אם אתם בעניין, לכו על זה וספרו לי איך היה. 

והנה מה שיצא:

בתיאבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה