יום שבת, 1 בפברואר 2014

טריק מס׳1 בארגז הכלים של הבישול

גם למי שלא יודע לבשל, או לא אוהב לבשל, מגיע מרק ביתי טעים!

יש לך חבר שלא מבשל, חברה שלא מבשלת? הרבה אנשים לא רוצים לבשל. זה נראה להם המון השקעה בשביל משהו שיוצא להם לא בדיוק כמו מה שהם אכלו אתמול אצל אמא, או במסעדה. 

ההבנה שאוכל שמטבח תעשייתי מייצר פחות טוב בשבילנו, מעמידה אנשים שהמטבח לא כיף להם בפני מצב מאד בעייתי. מצד אחד כולנו רוצים לאכול בריא וטעים, מצד שני זה נראה מסובך אם לא שיחקת במטבח אף פעם. השאלה היא האם זה באמת דורש כל כך הרבה? אני חושבת שאפשר לפשט את המשימה עם כמה טריקים.

לי אישית ממש אין כח לבשל גורמה כל יום. גם כשמגיע הסופ״ש, אחרי שבוע עבודה ולימודים וילדים והתרוצצויות אהההההה, אני רק רוצה לנוח. אפשר לקבל מישהו ממאסטר שף שיכין לי משהו? לא? 
אז פעם בכמה זמן באים אורחים ועושים ארוחה מושקעת. מדי פעם באה עליי ההשראה ואני רוקחת במטבח תבשילים. אבל ככה? 3 ארוחות ביום? כל יום? בחיאאאת, תנו לי לנוחחחחחח. 

אז המטרה שלי, למצוא את כל הטריקים שיעזרו לי להיות במטבח כמה שפחות ביומיום ועדיין לאכול טוב. מטרה טובה אני חושבת.

הטריק הראשון הוא בסיס להרבה תבשילים ולמדתי אותו באיזו תוכנית בישול לפני כמה שנים, נדמה לי שהשפית הייתה נייג׳לה לוסון, והיא בכלל הכינה תבשיל בשר, אבל אני לא סגורה על זה עד הסוף.

מה שצריך, כדי לקצר תהליכים ולהקל על החיים זה מעבד מזון. אם אין לכם ואתם קונים בפעם הראשונה אז כדאי כזה רב תכליתי שיש לו גם מיכל שמתחבר לחלק החשמלי וגם מוט מרסק שאפשר להכניס לסירים וקערות. זה היה אחד מהדברים הראשונים שקניתי כשהגענו לניו יורק וכל הציוד החשמלי שלנו נשאר בארץ (רשת חשמל שונה).

הבסיס למרק הזה הוא גם הבסיס להמון תבשילים אחרים והוא מורכב מבצל, 3-4 גזרים ו2 גבעולי סלרי. מקלפים את הבצל והגזר, שוטפים, חותכים גס רק כדי הכל ייכנס למעבד ומרסקים יחד. מכאן לסיר חם עם שמן זית, לאדות 6-7 דק׳ ואפשר להתחיל כמעט כל תבשיל בלי דקות ארוכות של חיתוך וקיצוץ מושקע.


אז איזה מרקים אפשר להכין מהתחלה שכזו?

1. מרק עדשים אדומות: אחרי האידוי מוסיפים לבסיס 1/2 כפית כמון, כוס עדשים אדומות, חצי כף חוואייג׳ למרק, 4 עגבניות מרוסקות (באותו מעבד, אפילו לא צריך לנקות אותו בין לבין) או חצי קופסאת עגבניות מרוסקות, ומים עד 5 סמ׳ מתחת לגובה הסיר. מלח מוסיפים בסוף כשהמרק מוכן.

2. מרק אפונה: להוסיף אפונה קפואה (שקית של 400 גרם), פלפל ושום (2 שיניים כתושות או חצי כפית אבקת שום). מים כמו בסעיף 1 ואפשר לטחון הכל בסוף עם המוט אם אוהבים ככה יותר ולהוסיף מלח.

3. מרק שעועית: עם חצי שקית שעועית שכבר הושרתה (אם יש מההקפאה 400 גרם)  ועגבניות מרוסקות טריות או מחצי קופסא, כפית כמון, עלה דפנה ואם יש לכם כף שטוחה פפריקה מעושנת תוסיף המון. אה ו... מים. ומלח בסוף.



כל מתכון שדורש מכם להתחיל עם בצל, גזר וסלרי קצוצים לקוביות יפות (יש הרבה כאלה) ואין לכם חשק או זמן להשקיע בזה ולא נראה לכם שזה יפגע ביופי שלו, לכו על הטריק הזה. הוא מקצר תהליכים והופך את הכל לפשוט יותר.

אז מה תכינו בשיטה הזו מחר?

נ.ב. מיני טריק: איך יודעים כמה מלח? כל פעם מוסיפים חצי כפית, מערבבים טוב וטועמים.

2 תגובות:

  1. הלינק לבלוג שלך נכנס לרשימת הלינקים שאני מעבירה למטופלות שלי :-)

    השבמחק