יום חמישי, 9 באפריל 2015

יש ערבים כאלה שמתחשקת לי ארוחת ערב קצת יותר מושקעת בלי סיבה. הבנות היו בבית, משחקות ומציירות ורואות טלוויזיה. אלון בדרך הביתה ואני בדיוק חזרתי מהסופר. הבטחתי לגדולה הפתעה לארוחת הערב. לא מסיבה הגיונית במיוחד, פשוט כששאלתי אותה מה להכין ולא היה (גם) לה רעיון, היא ביקשה הפתעה. אז זרמתי לשורשים הסלובקיים שלי ושלפתי כמה תפוחי אדמה. יש משהו בתפוחי אדמה שאצלי אומר משפחה. ככה זה, ירושה מאמא שלי אני מניחה. רק תנו לה תפוחי אדמה, נכון אמא?

נזכרתי שקניתי גם בטטה גדולה וסגולה שעוד לא בדקתי אותה, עד היום רק ניסיתי תפוחי אדמה סגולים, אז הפעלתי תנור והתחלתי לחתוך או יותר נכון לפרוס.



יש משהו בפעולת הפריסה שמאוד מרגיע אותי, בכלל בפעולת החיתוך והקיצוץ של ירקות. זה גם מזכיר לי תמיד את הספר "המטבח" של בננה יושימוטו בתרגום לעברית של שונית שחל-פורת המקסימה. אז נסחפת לי בזכרונות נעימים, פרסתי ופרסתי והוספתי גם בצל לחגיגה, כי אלון אוהב וגם אני והבנות יוכלו לדלג עליו בקלות. ככה זה שמכינים אוכל למשפחה, המוצרים שנכנסים, נכנסים תמיד מתוך אהבה לאנשים שיאכלו אותם אחר כך והאוכל מקבל תפניות מפתיעות ותמיד טעימות. כשהכנסתי את הכל לתנור, קיבלתי ביקור במטבח מהגדולה שהזמינה גם סלט עם הרוטב שעשית לפני שבועיים. אז הן נידלקו על ויניגרט בלסמי ואפילו על עלי בייבי תרד איזה כיף.

אחר כך הן ערכו שולחן, אלון הגיע דבוק לטלפון באיזו שיחת עבודה ועד שהכל היה על השולחן כולם כבר היו מוכנים, עם המון שמחה וסיפורים מצחיקים של סוף היום ובעיקר זכינו לשמוע את הגרסא של הבנות למחזמר מטילדה בגרסא מקוצרת, בין ביס לביס. באמת שהיה ערב כיף!

אז איך מכינים:
מחממים תנור ל 450 פרנהייט שזה 230 מעלות צלזיוס.
פורסים לפרוסות דקות יחסית:
4-5 תפוחי אדמה
1 בטטה גדולה מאורכת או שתיים בינוניות
2 בצלים

1/3 כוס שמן זית
מלח (ואם הילדים שלכם מרשים אז גם פלפל)
כפית אבקת שום
6 ענפי טימין או כפית וחצי טימין יבש

את כל הפרוסות (לא כולל הבצל כי הוא יתפרק מאד) שמים בקערה ומוסיפים להם את שמן הזית והתבלינים (טימין יבש מוסיפים עכשיו), מערבבים טוב עם הידים שהכל יתובל טוב ומתחילים לסדר בצפיפות יחד עם בצל בתבנית לתנור. אם יש טימין טרי מוסיפים אותו על הכל, את זמן הזית המתובל שנשאר בקערת הערבוב, מטפטפים על הכל מלמעלה.


זהו, שעה בתנור. כדי לוודא שמוכן שולפים פרוסה וטועמים.


בתיאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה