יום שני, 20 באוקטובר 2014

מה עוד אפשר להכין מאבוקדו?

אין דברים כאלה. לפעמים פשוט נופל עלי מתכון הכי קל ונוח וטעים בעולם. יש לי פוסט שלם ומוכן בנושא אחר לגמרי, אבל אני כל כך מתלהבת מעצמי עכשיו שאני חייבת לשתף במתכון שיצא לי היום אחה"צ. מה שנקרא מתכון שוס, קל, מהיר וטעים אש.

זה התחיל אתמול שרציתי למצוא מתכונים נוספים לאבוקדו ממה שאני רגילה להכין, כי הפרי הזה פשוט כל כך טעים ובריא ומהווה חלק מאד רציני מהתזונה שלנו, שחייבים להיות עוד מתכונים שלו. ראיתי הרבה מתכונים, אפילו כאלה חמים, כמו אגרול ממולא באבוקדו ... אבל, מה שנראה לי הכי מפתה להכין, היה סלט אבוקדו וחומוסים שמנצל שני מרכיבים שאני מאד אוהבת וחומוסים הרי יש לי בצנצנות במקפיא כמעט תמיד. פעם בחודש אני משרה חצי קילו או קילו של חומוסים ליממה (מחליפה מים פעמיים לפחות) ואז מבשלת אותם עד שהם רכים (במים חדשים), מחלקת לצנצנות ושומרת במקפיא. 

המתכונים לסלט הזה היו ברשת בכל מיני וורסיות מתקדמות, למשל בסגנון פסטו איטלקי או עם כוסברה בסגנון מזרח רחוק וגם עם כמון בסגנון מזרח תיכון (חדש). אני החלטתי להתחיל מהבסיס והבסיס הזה התגלה כמוצלח מאד מאד. 

אז ככה:
1 אבוקדו 
1 לימון
1 שן שום 
מלח פלפל
כוס וחצי גרגירי חומוס מסוננים
חצי כוס בצל ירוק חתוך לעיגולים 

במעבד מזון שמים את האבוקדו, קלוף, ללא הגלעין (הכי קל להוציא אותו מהקליפה עם כף), מיץ מלימון אחד, שן שום כתושה, מלח ופלפל. מעבדים למשחה חלקה. מוסיפים את החומוסים ונותנים 3 פולסים לעירבוב/מעיכה קלה. מעבירים לקערה, מוסיפים את הבצל ירוק, מערבבים, טועמים ומתקנים מלח פלפל. זהו!

סלט מופלא להוסיף לסלטי ארוחת בוקר של שבת, לארוחת הערב, לסנדויץ', לארוחת ביניים ומתי שבא. יצא כל כך טעים ויש לי עדים, או יותר נכון עדות!


בתיאבון!

4 תגובות:

  1. הבוקר חשבתי "מעניין מה קורה עם נירית?" והגעתי אל הבלוג שלך. הוא מצוין. קראתי לא מעט פוסטים. גם אני למדתי המון על תזונה בשנים האחרונות והיה מעניין להשוות רשמים. אני שמח לקרוא שמצאת תחום שבאמת מעניין אותך בחיים. ד"ש חם מפרדס חנה הרחוקה :)
    ירון דותן

    השבמחק
    תשובות
    1. היייייי באמת long time הכי שבעולם. כיף לשמוע, המון תודה. אני באמת נהנת מאד מהתחום. מהעיסוק בתזונה, באוכל, אין ספק שזה מעניין לי מאד ובעיקר החיבור הזה בין אנשים ומה שמזין אותם. כיף לדבר עם אנשים וגם הלימודים סבבה לגמרי. ד"ש חם בחזרה כל הדרך מניו יורק :-)

      מחק
  2. מעניין...
    אני אוהבת גם גרגירי חומוס וגם אבוקדו עם לימון ובצל ירוק
    אבל אף פעם (ואפילו עכשיו) לא חשבתי לשלב אותם יחד
    אבל התמונה מגרה ואני סקרנית...

    השבמחק