יום שלישי, 19 במאי 2015

בישולדת שמח!

פעם אנשים לא היו מבשלים לבד במטבח. לפחות לא כל הזמן. היו נאספים יחד, אולי יותר נאספות יחד. חותכות, קוצצות, מגלגלות, ממלאות, מטגנות, מבשלות, מקפיצות ואופות. בשבילי חוויה של בישול כזה ביחד, קשקושים מעל הסיר, סיפורים עטופים בבצק. בדיחות ליד התנור... כל זה נראה לי כמו בילוי מושלם.

החלטתי לתת לעצמי ולחברה שלי שרון, חוויה שכזו מתנה ליומולדת. בניתי תפריט, מתכונים מצאתי ברשת, מתכונים שהמצאתי לכבודנו, הכל לפי העדפות החברות שיבואו. הדפסתי מתכונים, שרון עברה על הכל, הוסיפה וגם ערכה קניות, השותפה המושלמת! וכך ביחד עם עוד 7 חברות, 2 שולחנות מתקפלים באמצע הסלון, קרשים, סינרים, סכינים והמון שמחה ורצון טוב, ארגנו לנו בישולדת.

זה באמת היה כמו שחלמתי. חבורת נשים עם סינרים וסכינים, רק טוב יכול לצאת מזה. המתכונים הוגרלו בין כולן ויצאנו לדרך. בין הסירים, לתנור, לחיתוך ולתיבול, צחקנו, שמחנו ואפילו הבנות שלי לא התאפקו והצטרפו לחגיגה, קוצצות ומגלגלות, עוזרות ומשתתפות כמו גדולות. אחר כך ערכנו שולחן גדול לכולן, לגדולות ולקטנות.


השולחן היה כל כך צבעוני ויפה. תשע נשים ושתי ילדות יכולות לחתוך המון ירקות ושולחן עם כל כך הרבה סוגי ירקות, תמיד ייראה חגיגי וצבעוני. וזהו, התיישבנו לאכול. האוכל היה כל כך טעים והכל בזכות האווירה, האהבה ושמחת החיים שהורגשה בכל מנה ומנה. 
פשוט חגיגת יומולדת מושלמת, בישולדת!

אחד המתכונים שאהבתי היה פשוט מאד ומאז כבר הכנתי אותו פעמיים בבית. כרובית צלויה על טחינה, עם עגבניות שמקשטות הכל מלמעלה. זה מתכון שכדי להכין קרוב לארוחה ולהגיש מיד לשולחן כשהכרובית עדיין רותחת ולא הספיקה להתקרר מהטחינה. 

2-3 כרוביות (תלוי כמה אוכלים)
שמן זית
מלח
טחינה טובה (מטחינה גולמית, לימון ומלח)
4 עגבניות חתוכות לקוביות קטנות או חופן עגבניות שרי חתוכות לרבעים

מחממים תנור ל 200 מעלות צלזיוס או 400 פרנהייט
חותכים את הכרוביות לפרוסות עבות (עם הגזע)
מסדרים בתבנית אפייה, על נייר אפייה שהוברש במעט שמן זית. ממליחים ומברישים את הכרוביות בשמן זית. אופים בתנור עד שיתרככו ויזהיבו היטב, תלוי בתנור בין 40 דקות לשעה.
מכינים את הטחינה, מערבבים את העגבניות החתוכות עם כף שמן זית ומלח.



ממש לפני ההגשה, שופכים שכבה של טחינה בתבנית הגשה רחבה (חצי סנטימטר עומק). מסדרים על הטחינה את פרוסות הכרובית החמה ומפזרים מעל את העגבניות. 

בתיאבון!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה